Voor dit thema vwo is gekozen voor een kunstgeschiedenis waarin het leven van de kunstenaar centraal staat – met ‘kunstenaar’ bedoelen we in deze syllabus zowel beeldend kunstenaar, als ontwerper, als architect. Het leven van de kunstenaar wordt in deze syllabus vanaf twee kanten belicht: de beroepsmatige kant en de persoonlijke kant.
Voorbeeldig... Een onderzoek naar het voorbeeld binnen de beeldende kunst, vormgeving en architectuur aan de hand van een drietal subthema’s: 'Imitatio', 'Variatio' en 'Aemulatio'. In het onderzoek ligt het accent op vier periodes, te weten: 1500-1750, 1750-1900, 1900-1945 en 1945- heden.
Dit thema wordt uitgesplitst in vier samenhangende subthema’s ‘Emancipatie’, ‘Utopie’ ‘Politiek’ en ‘Sociaal’, ook wel contexten genoemd. Het thema heeft met name betrekking op de drie volgende periodes: 1750-1900, 1900-1945 en 1945-heden.
Voor KUNST BEELDEND is er geen centraal examen, maar een schoolexamen. Dit thema is niet voor dat vak ontwikkeld. Als de school daarvoor kiest kan zij er evenwel wel gebruik van maken voor het eigen schoolexamen. Dit thema kan ook gebruikt worden in voorlaatste klas havo/vwo
Voor KUNST BEELDEND is er geen centraal examen, maar een schoolexamen. Dit thema is niet voor dat vak ontwikkeld. Als de school daarvoor kiest kan zij er evenwel wel gebruik van maken voor het eigen schoolexamen. Dit thema kan ook gebruikt worden in voorlaatste klas havo/vwo
Voor KUNST BEELDEND is er geen centraal examen, maar een schoolexamen. Dit thema is niet voor dat vak ontwikkeld. Als de school daarvoor kiest kan zij er evenwel wel gebruik van maken voor het eigen schoolexamen. Dit thema kan ook gebruikt worden in voorlaatste klas havo/vwo
Voor KUNST BEELDEND is er geen centraal examen, maar een schoolexamen. Dit thema is niet voor dat vak ontwikkeld. Als de school daarvoor kiest kan zij er evenwel wel gebruik van maken voor het eigen schoolexamen. Dit thema kan ook gebruikt worden in voorlaatste klas havo/vwo