Over ons
De Digitale School/kunstELO
Medewerkers
- Harry Baggen: Beeldende kunstvakken, CKV
- Joost Drijvers: MVI (Media, vormgeving en ICT)
- Jan Internet BV Sumatrakade 745 1019 PX Amsterdam
KvK 87861291
BTW NL 864429216801
Bank NL87ADYB1000004075
Helaas hebben we afscheid moeten nemen van Peter-Anne Wissema en Fred Capel. Zij leverden in het verleden een belangrijke bijdrage aan deze ELO in het kader van De Digitale School.
Over het staatsexamen
Het staatsexamen heeft precies dezelfde waarde. Wel verschillen de voorwaarden: de leerlingen mogen het examen spreiden over meerdere jaren, mits ze hun diploma binnen tien jaar behalen.
Leuker kunnen we het wel maken.
Via een ELO is het mogelijk bij ziekte van een leerling of leraar onderling contact te houden op de een of andere manier en eventueel lesmateriaal uit te wisselen.
Bij een gering aantal leerlingen, als extra 7de vak of niet inpasbaar in het rooster is er toch een oplossing mogelijk. Neem contact op met ons.
Voor verdere vragen en opmerkingen kunt u het contactformulier invullen.
De vragen in de toetsen
De vragen zijn voor het merendeel afkomstig van Examenblad.nl
Van ieder blok in een CSE wordt een toets gemaakt. Vragen worden ook bij andere examenthema's gebruikt dan de oorspronkelijke thema's. Een vraag uit een toets wordt als volgt bewerkt:
- De tekst en de eventuele bronnen worden geplaatst in "VRAAG"
- Direct eronder is een tekstveld om de vraag te beantwoorden
- Na afsluiting van alle vragen is de toets opnieuw te bekijken
- Nu is onder het antwoord van de leerling het door ons geplaatste antwoord van het correctiemodel te zien
- De leerling kan nu zijn antwoord vergelijken met dat van het correctiemodel
- De docent kan er ook voor kiezen om het werk te beoordelen of klassikaal te bespreken via smartboard.
- De vragen en antwoorden worden niet veranderd of aangepast.
- Vooraf aan de toets worden relevante bronnen geplaatst als voorbereiding op het onderwerp van de toets.
Volgens Gino Camp (onderwijspsycholoog) is de beste methode om je voor te bereiden op het examen een actieve leermethode te gebruiken zoals jezelf toetsen. ''Maak de opdachten van voorgaande jaren'', adviseert hij. ''Daar leer je van en weet je gelijk hoe je ervoor staat''. (Bron De Volkskrant)
WCAG 2.1
De Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) zijn een reeks standaarden die zijn ontwikkeld door het World Wide Web Consortium (W3C) om ervoor te zorgen dat webinhoud toegankelijk is voor alle gebruikers, inclusief gebruikers met een beperking. WCAG 2.1 is de meest recente versie van deze richtlijnen en bevat een reeks criteria die gericht zijn op het verbeteren van de toegankelijkheid.
Moodle LMS heeft de WCAG 2.1 AA-certificering.
Waar moet je dan praktisch aan denken?
- voldoende kleurcontrast tussen tekst en achtergrond
- alternatieve tekst voor afbeeldingen
- heldere navigatie en toetsenbordnavigatie met onder andere focusindicator
- duidelijke labels voor invullen formulieren inclusief meldingen van succes en fouten
- goed gebruik van koppen (H1, H2, etc) en paragrafen zodat screenreaders de content goed kunnen weergeven
- herkenbare links en buttons
- mogelijkheden om (tijdelijke) pop-ups te stoppen of te verlengen